Publikationen

Publikationen


 

Informieren Sie sich über interessante Publikationen zum Problemlösen

Praxisartikel & -bücher

Gebel, I., & Kuzle, A. (2016). Geo-Tricks: Ein Problemlösetraining in der Geometrie. MatheWelt, 196, 1–16.
 
Kortenkamp, U., & Dohrmann, C. (2016). Vorwärts-Rückwärts zum Begriff. Konstruktion und Re-Konstruktion von Zugfiguren. mathematik lehren, 196, 18–21.
 
Kuzle, A. (2016). Origami: Unfolding the Pythagoras in the box. In A. Kuzle, B. Rott, & T. Hodnik Čadež (Hrsg.), Problem solving in the mathematics classroom – perspectives and practices from different countries. Ars Inveniendi et Dejudicandi 7 (S. 133–144). Münster: WTM-Verlag.
 
Kuzle, A., & Bruder, R. (Hrsg.). (2016). Problemlösen lernen in der Geometrie. mathematik lehren, 196.
 
Kuzle, A., & Bruder, R. (2016). Probleme lösen lernen im Themenfeld Geometrie. mathematik lehren, 196, 2–8.
 
Kuzle, A., & Hollendung, K. (2016). Sätze entdecken, erforschen und beweisen – Systematisch und dynamisch zum Satz von Varignon. mathematik lehren, 196, 13–17.
 
 
Ladel, S., & Kuzle, A. (2016). Faire Würfel?! Platonische Körper als Anlass zum Problemlösen. mathematik lehren, 196, 10–12.
 
 

Referierte (Zeitschriften-)Artikel

 
Kuzle, A. (2016, Online First). Delving into the nature of problem solving processes in a dynamic geometry environment: Different technological effects on cognitive processing. Technology, Knowledge and Learning, 1–28. doi: 10.1007/s10758-016-9284-x
 
Kuzle, A., & Gebel, I. (2016). Development of materials for problem solving instruction in the context of lessons for promoting and improving specific mathematical competences using design based research. In T. Fritzlar, D. Assmuss, K. Bräuning, A. Kuzle, & B. Rott (Hrsg.), Problem solving in mathematics education. Proceedings of the 2015 Joint Conference of ProMath and the GDM Working Group on Problem Solving. Ars Inveniendi et Dejudicandi 6 (S. 159–172). Münster: WTM-Verlag.
 
Kuzle, A. (2015). Wesen der Problemlöseprozesse beim Technologieeinsatz am Beispiel dynamischer Geometrie Software: Effekte mittels, von und durch digitale Medien. In A. Kuzle & B. Rott (Hrsg.), Problemlösen gestalten und beforschen. Tagungsband der Herbsttagung des GDM-Arbeitskreises Problemlösen in Münster 2014 (S. 59–74). Ars Inveniendi et Dejudicandi 4. Münster: WTM-Verlag.
 
Kuzle, A. (2015). Nature of metacognition in a dynamic geometry environment. LUMAT – Research and Practice in Math, Science and Technology Education, 3(5), 627–646.
 
Kuzle, A. (2015). Problem solving as an instructional method: The use of open problems in technology problem solving instruction. LUMAT – Research and Practice in Math, Science and Technology Education, 3(1), 69–86.
 
 
Kuzle, A. (2013). Patterns of metacognitive behavior during mathematics problem-solving in a dynamic geometry environment. International Electronic Journal of Mathematics Education, 8(1), 20–40.